4 Bloggar Med Hat Mot Ondskan


Det är sant att jag har skapat många bloggar och i alla bloggar har jag alltid talat om hur elaka handlingar, utan kärlek och respekt mot andra, skapar lidande i världen. Att det är denna ondska som långsamt håller på att förstöra hela den här världen, såvida vi inte vaknar upp och gör oss av med den. Du som är infekterad av ondskan måste sluta bete dig illa mot oskyldiga människor för att du är girig och vill ha mer pengar. Du måste sluta ljuga för att få mer pengar och makt eller bara för skoj skull för att du av någon pervers, sjuk anledning gillar att se oskyldiga, goda människor lida.

sometimes-what-youre-most-afraid-of-doing-is-the-very-thing-that-will-set-you-free-quote-1

Det är det som är den verkliga ondskan – att göra illa andra och se dem lida, dvs göra ont. Jag vet att många blivit så skadade av denna ondska att de inte ens vill tala om dess existens. Dessa människor hatar ordet ondska, för att de har blivit så ljugna om och förtalade att de blivit de onda, i majoritetens ögon. Men vad majoriteten tror är inte det samma som sanningen, så ondska är inte tro, utan vad som någon orsakar någon annan i syfte att skada eller av egennytta utnyttja någon annan, i full vetskap att den andre blir utnyttjad och är oskyldig. Låt mig ta fram ett exempel på ondska och hur man kan missuppfatta vem som är ond. I detta exemplet så handlar det om en person som ljuger om en arbetskamrat till ledningen, så arbetskamraten blir avskedad. Ledningen är av övertygelsen att denne avskedade person är en ond person, för de har litat på en lögnare och tror på dennes ord, utan bevis.

Här har du ett typiskt exempel på hur en person kan blir förvirrad över termen ”ond”, då den helt oskyldige avskedade personen känner sig utpekad som ”ond” så gillar han nu inte denna term alls och vill inte kännas vid att man behöver var elak för att man är ond. Han känner sig ju väldigt ”ond” nu på hela situationen, dvs han har rättfärdig ilska över det inträffade och i vårt språk så är ordet för arg detsamma som ordet ond. Men låt oss förstå att vara arg är inte detsamma som att vara en ondskefull person. Att vara ond på de som begått orätt är inte detsamma som att vara en elak människa. Förvirringen av begrepp och ord är lätt att uppnå och många skyr därför klassificeringar, för att de själva helt orättfärdigt blivit nersmetade med skit som andra har skapat. Kom ihåg att den som var ond här var den avskedades arbetskamrat, som ljög till ledningen i syfte att bli av med sin arbetskamrat. Låt oss säga att skälet till detta var för att de båda konkurerade om samma position och med arbetskamraten ur vägen så var den här positionen nu lögnarens.

Men nu vill jag klargöra en sak som många glömmer. Även om ledningen inte gjort något aktivt ljugande eller haft något syfte att skada någon anställd, utan bara försökt skydda sitt företag från en påstått dålig anställd, så har de också utfört en ond handling. Deras ondska är att de lyssnat på förtal, skvaller, utan minsta lilla tråd av bevis, eller möjligen vilseledande bevis som lätt kunnat motbevisas, såsom lögnare ofta kommer fram med. Saker som vid närmare undersökning visar sig vara påhitt och fantasier. Att göra illa en annan människa, utan att först försäkrat sig om dennes verkliga skuld, är faktiskt också ondska. Att lättfärdigt tro på någon bara för att den låter övertygande, för att dennes historia är chockerande och emotionell, det är faktiskt också ondska. Utan ledningens lättövertalade attityd hade aldrig det blivit något av den onda handlingen ”förtal” och den anställde hade haft kvar sitt jobb och sin heder. Faktiskt hade kanske ledningen kommit fram till att de borde avskeda lögnaren istället, som ljugit och möjligen även fabricerat falska ”bevis” för att göra sig av med en konkurrent. De borde iallafall definitivt inte ge en sån ohederlig och opålitlig person den nya positionen.

snowwhite

Så jag har skrivit om detta fenomen i 4 bloggar och det är jag stolt över. Jag har länge skrivit om mobbning på mina hemsidor och jag kommer skriva om denna skadliga ondska så länge jag lever, eller tills den är utplånad från den här verkligheten. Även om det betyder att jag måste byta mitt skal ett okänt antal gånger tills så sker, så önskar jag kämpa emot den. De som däremot tror på lögner utan bevis, och som även villigt låter sig bli redskap i ondskans tjänst och hjälpa till att ljuga om oskyldiga och försöker ta från andra människor i själviska syften, de kommer givetvis trappa upp sina försök att hindra mig, men de har hela skapelsen emot sig, så lycka till ”loosers”. Det finns ingen framtid för sånt outvecklat beteende och de kommer inte heller lyckas, hur de än felciterar det jag skriver eller ljuger om mig. Det är bara patetiskt allt de gör och jag vet att de gör det utifrån desperation. De vet att de ljugit och de vet att de hjälpt lögnare och de vet att de begått ondskefulla handlingar och de vet att jag har rätt därom. De borde också veta att de därför måste ångra sig snarast!

Ju fortare de slutar ljuga och slutar gå emot skapelsens sanna natur och ber de som de gjort orätt emot om förlåtelse, dvs ångrar sina synder och övergrepp, ju större chans har de att rädda åtminstone lite av sin mänsklighet. Annars är de förlorade och det finns ingenting någon som jag kan göra åt saken. Jag har gjort mitt yttersta för att hjälpa dem i hela deras liv, men nu är det för sent för mig att göra mer för dem. Vill de inte lära sig eller förstå så är det inget mer för mig att göra för dem. Jag har gjort mitt bästa och jag måste fokusera på det som går att rädda och bygga vidare på – att fortsätta hälla vatten i trasiga hinkar vattnar ingen trädgård. Vill de så att säga själva laga sina hinkar, dvs erkänna sina bedrägerier och lögner, be om förlåtelse och bättra sig, så kan de ha en liten chans att komma vidare. Tyvärr ser jag att det tåget alltmer börjat lämna stationen och de som inte haft vett att hoppa på i tid, utan dumdristigt stannat kvar i Lögnträsk, de kommer helt enkelt att bli lämnade kvar.

Vi andra kommer således att bygga vidare på en värld där transparens och ett högre medvetande gör att det är möjligt att skapa den verklighet som vi var menade att ha, men någonting gick fel och ett misstag kom att skapa destruktion och det som vi känner som ondska istället. Om felet ligger i den ursprungliga koden eller något blev ändrat senare är egentligen inte den viktigaste punkten här, utan att genom vår samlade input, vi som har den riktiga koden i oss, försöka styra skutan rätt så att det finns en framtid överhuvudtaget för den här världen. Tyvärr är det bra nära att det är kört, men jag ser små ljus i tunneln av moraliskt och etiskt tänk hos människor som alltmer förstår att detta ljugande för att få fördelar på andras bekostnad faktiskt är en moralisk sjukdom som förstör för alla. De som gillar ljug och ondska står på en sida i det här och de som förstår hur skadligt det är står på den andra. Här kan vi snacka om ett separerande av agnar från vetet!

heartknows

Tyvärr är det många som är av det goda vetet, som lärt sig ett helt liv att de är av den onödiga agnen. Allt sånt tänk måste bort, för sanningen är det som den är och i den här världen verkar lögnen florerat så mycket att allting blivit upp-och-nervänt just nu, men när saker uppdagas så måste också världen vändas rätt så att allting blir som det egentligen var meningen att det skulle vara. Någonting är väldigt fel i den här existensen nämligen. Någon har gjort ett stort programmeringsfel i matrixet, kan vi säga, och detta fel måste alla vi som kan den riktiga koden hjälpa till att korrigera. Hur lång tid det än tar, hur många skal vi än måste genomleva, annars så kommer inte den här världen att bli så underbar som den kunde bli, bara med rätt koder i sig. Dessa koder tar bort allt sånt här ondskefullt tänk, för med korrekta koder kan inte sådana gärningar ens tänkas ut, så omöjliga vore de i sin elakhet och destruktivitet.

För oss som har korrekta koder i oss vore det fullständigt sinnessjukt att göra dessa handlingar, som jag så många gånger berättat om i mina fyra bloggar och mina många websidor. Dessa handlingar som är skapade ur ett programmeringsfel, eller som vi kallar det – av ondska. Jag tror att du förstår – hur än felprogrammerade skal trakasserar mig för mina 4 bloggar och allting annat jag skapat för att hela den här världen, så kommer jag fortsätta min kamp för att rätta till det här felet. Även efter jag bytt skal. Skalet är min kropp, så det är klart för dig som läser detta. Om jag blir av med det här skalet åker jag bara hem och sen kommer jag laddas ner här igen i ett nytt skal om jag vill. Eventuellt, om tiden är knapp, i ett äldre skal än den här gången, där jag anlände just i förlossningsögonblicket. Det är sagt att man kan ta över en kropp som sen återupplivas, men som en kort stund var död och då blev befriad från sin tidigare ägare. Personlighet och minnen ligger nerladdade i skalet, så det är inte som om man lider av fullständig minnesförlust, utan det funkar även efter ett sånt byte.

Om någon med fel i sin programvara läser det här och önskar gå emot avtalet de mentalt signerade genom att läsa på bloggen, så varsågod och bryt avtalet med de ytterligare påföljder det innebär. Varje gång du begår såna överträdelser så förvärrar du felet i ditt program. Överträdelsen är om du använder någonting av det här i syfte att trakassera och förtala mig eller andra i min närhet, vilket är helt i strid med den överenskommelse alla som läser här gjort. Det är ett obrutbart spirituellt skrivet kontrakt och idag känner jag till en person, med stort programmeringsfel i sin själ, som brutit mot detta avtal och därmed skapat följder för sig själv. Följder som kommer påvisas allteftersom, liksom tidigare i hans liv efter han gjort liknande överträdelser just pga av ondska. All ondska har sitt ursprung ur ett fel i koden som styr handlingar hos de som lever här. Jag vill vara tydlig med att alla har möjlighet att korrigera sin kod, bara viljan finns, men det är inte så lätt för de med för stora felkodningar. Det för att felkodningen vill liksom ett virus skydda sig själv så den inbillar sin värd att det är en fördel att ha den här felkoden. Att det är alla andra som är fel.

10995789_863276220384618_5732311704997005554_n

Nåväl, jag hoppas någon där ute förstod vad jag skriver om och om ingen gjorde det så ingen skada skedd. De flesta här har ingen jävla aning om vad som pågår ändå, i det stora hela.

VETTELJUS – vetteljus.org

Kommentera

